*EhitusArtiklite arhiiv

Maailmarekordiline Russki saare vantsild

Print Friendly, PDF & Email

Maailmarekordiline Russki saare vantsild ehitatakse Venemaa Kaug-Itta Vaikse ookeani rannikule, Põhja-Korea piiri lähedale, teisel pool Jaapani merd asuva Jaapani linna Sapporo vastas paikneva Vladivostoki ja Russki saare vahele üle Ida-Bosporuse väina [1–3]. Russki saare silla kahe pülooniga vantsilla peaava – 1104 m on vantsildade uus maailmarekord [4]; eelmine rekord kuulus 2008. aastal Hiinas valminud Sutoni sillale (ava 1088 m) [5]. Vantsilla kummaski otsas on pealesõidusillad (vt pikiprofiili).

Ka silla saledate, kitsa A-tähe kujuliste betoonpüloonide kõrgus (321 m) on kõigi sillatüüpide seas uus maailmarekord [6]; eelmine püloonirekord (306 m) kuulus Sutoni sillale. Püloonide seinapaksus väheneb tipu suunas – all on see 2,0 m ja ülal 75 cm [6]. Kummagi pülooni jalgu ühendab kolm risttala, üks neist on silla sõidutee all ning teised kaks sõidutee ja pülooni tipu vahel.

Silla peaava ulatuses on sõidutee ristläbilõige ümarate otstega teraskarptala kogupikkusega 29,5 m, silla piirete vahekaugus on 26,0 m ning tala kõrgus 3,2 m. Sõidutee mahutab neli 3,75 m laiust sõidurada, kaht kummaski suunas. Peaava puhaskõrgus veepinnast on märkimisväärne – 70 m. Vandid paiknevad silla sõidutee mõlemas servas, lühim neist on 181 m ja pikim (maailma kõige pikem) 578 m pikk [7]).

Silla tellija on Riiklik Föderaalasutus „Vladivostoki linna tee-ehitusdirektsioon“ (ФГУ ДСД „Владивосток“ –Федеральное государственное уч- реждение „Дирекция по строи- тельству объектов дорожного хозяйства г. Владивостока“), peatöövõtja OAO USK Most (АОА УСК Мост) ning alltöövõtja NPO Mostovik (НПО Мостовик) [7]. Järelevalvet teeb AS Instituut Stroiprojekt (ЗАО Институт Стройпроект) [2]. Russki saare vantsild, mida hakati ehitama 2008. aastal, peaks saama valmis 2012. aastal ning läheb hinnanguliselt maksma 1 miljard dollarit (USD) [8].

Autor: JUHANI VIROLA, Eur Ing-FEANI Helsingi, Soome

Joonisel on Russki saare silla üldvaade. Joonis: AS Instituut Stroiprojekt

Artikkel ilmus ajakirjas Keskkonnatehnika 5/2011. Täismahus artikli koos jooniste ja tabelitega leiad ajakirjast lk 22-23.

Viidatud allikad

  1. Juhani Virola. The Russky Island Bridge – maailman suurin vinoköysisilta Venäjällä. Tierakennusmestari 2011:2, p. 64-65.
    2. Teavet ja illustratsioone andis lahkesti AS Instituut Stroiprojekt.
    3. Construction of a cable-stayed bridge to the Russky Island across the Eastern Bosphorus Strait in Vladivostok. Newsletter on Long-Span Bridges HSBE, No. 43 (Jan. 2011), p. 3.
    4. Bridge tables of the Helsinki University of Technology: www.tkk.fi /Units/ Bridge/longspan.html.
    5. Juhani Virola. Los puentes atirantados de mayor vano del mundo. Revista de la Asociación de Ingenieros del Uruguay AIU, N. 53 (Diciembre de 2006), p. 17–20.
    6. Tallest towers challenge formwork designers. Bridge Design & Engineering, 2010:4, p. 70.
    7. Helena Russell. Russia’s worldrecord breaking bridge makes progress. Bridge Design
    & Engineering, 2010:3, p. 7. 8. Russian president signs bridge degree. Bridgeweb, Bridge Design & Engineering, 2008-09-04.